Etuveto kirjoitti:
Kun nyt pikkuhiljaa saadaan nää radat oikeisiin muotoihin voidaan lisälenkit POISTAA tarpeettomina :D , mutta jos poisto ei onnistu niiden paikka PITÄÄ sitten muuttaa niin että se alkaa HETI maalilinjan jälkeen.Näin saadaan vielä nähdä vajaa kierros kilvanajoa lisälenkin jälkeenkin:D :D
Sanoit muistaakseni joskus ettei millään radalla ole lisälenkkiä toteutettu oikein. Oletkos tutustunut Oulun rataan? Mitäs mieltä olet sen radan lisälenkistä? Mitä olen siellä kisoja katsonut, niin siellä ei lisälenkillä käynti tapa kisaamista. Siellä kun käy, niin se hidastaa reilun autonmitan verran jos onnistuu nappiin. Lisälenkille myös pääsee välittömästi viivalta irrottuaan niin halutessaan.
Kyllä minusta tuo lisälenkki kuuluu ehdottomasti tuohon hommaan.
Kommenttini annan SEKÄ KATSOJANA ETTÄ KILPAILIJANA joten tuo
etuvedon kommenttia en ALLEKIRJOITA. Oulussa on minusta tehty hyvin tuo koko lisälenkkijuttu joten se ei haittaa
kyllä lisälenkki pitää olla, ei niin väliä missä kohtaa rataa tai onko pitkä vai lyhyt. olen nähnyt monta kertaa hienoja ohituksia lisälenkkiä oikeaan aikaan käyttämällä,eli lähdön merkitys ei ihan niin tärkeä sillon kun lenkki käytössä
Etuveto kirjoitti:Tää on tosi hyväjuttu kun näistä radoista on asiaa, vielä kun saatais nää toteutettua tai ensin tieto edes niille ketkä ei tiedä .
PS. Katsojien palautteesta kävi selväksi, että sitä lisälenkkiä EI KAIPAA KUKAAN katsoja.
Kyllä mäkin (katsoja) olen lisälenkin puolella. Tosin mietin tuossa itsekseni, että jos muutettaisiinkin lenkkiä niin, että se lyhentäisi hieman kierrosta...
Etuveto kirjoitti:Tää on tosi hyväjuttu kun näistä radoista on asiaa, vielä kun saatais nää toteutettua tai ensin tieto edes niille ketkä ei tiedä .
PS. Katsojien palautteesta kävi selväksi, että sitä lisälenkkiä EI KAIPAA KUKAAN katsoja.
Kyllä mäkin (katsoja) olen lisälenkin puolella. Tosin mietin tuossa itsekseni, että jos muutettaisiinkin lenkkiä niin, että se lyhentäisi hieman kierrosta...
Lyhennystä ei kannata toteuttaa koska johto auto menee sinne heti ja tällöin tulee pitämään johtonsa, jollei joku ohita ajamalla.
Etuveto kirjoitti:Tää on tosi hyväjuttu kun näistä radoista on asiaa, vielä kun saatais nää toteutettua tai ensin tieto edes niille ketkä ei tiedä .
PS. Katsojien palautteesta kävi selväksi, että sitä lisälenkkiä EI KAIPAA KUKAAN katsoja.
Kyllä mäkin (katsoja) olen lisälenkin puolella. Tosin mietin tuossa itsekseni, että jos muutettaisiinkin lenkkiä niin, että se lyhentäisi hieman kierrosta...
Lyhennystä ei kannata toteuttaa koska johto auto menee sinne heti ja tällöin tulee pitämään johtonsa, jollei joku ohita ajamalla.
Paitsi että nopeampi jättää tietysti ekalla sen ajamatta ja ohittaa sen avulla sitten jäljellä olevilla kierroksilla...mutta tuo nyt oli vain mieleen pompannut idea
Eikös Ouluun ole rakenteilla / suunnitteilla uusi rata? (entisestä tulee asuinalue) Sinnehhän on nyt mahdollisuus tehdä Suomen nykyaikaisin ja EM-vaatimukset täyttävä crossirata
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook **En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
Olen ehdottomasti lisälenkkiä vastaan! Se on vain keinotekoinen tapa saada ohituksia aikaiseksi. Kyllä ne ohitukset pitää hoitaa muualla kun lisälenkillä. saakutti hurrit kun menivät keksimään mokoman. Onneks edes kaikilla em areenoilla ei ole lisälenkkiä.
Pele1977 kirjoitti:Olen ehdottomasti lisälenkkiä vastaan! Se on vain keinotekoinen tapa saada ohituksia aikaiseksi. Kyllä ne ohitukset pitää hoitaa muualla kun lisälenkillä. saakutti hurrit kun menivät keksimään mokoman. Onneks edes kaikilla em areenoilla ei ole lisälenkkiä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn,katsojana vai kilpailijana olet tätä mieltä..??
Tuli pvällä mtv 3:lta ahveniston crossikisa,missä oli ohitukset joita etukäteen mainostettiin?Samoin missä oli ne erilaiset ajolinjat?Yksikään kisailija joita haastateltiin ei ainakaan ylistänyt rataa.Sitävastoin alusta ongelmia/vikoja oli monella ja hyppihän ne autot reippaasti radalla.
onkos herra kaikkitietävä etuveto katsonut televisiosta hämeenlinnan kisan koostetta. ei paljon tullut kuskeilta radan KUNNOSTA kehuja. kaikki sano että meni ihan paskaksi ja näytti kyllä ilmeetkin siltä.
En tiedä rallicrossistakaan mitään, mutta jotenkin on alkanut ihmetyttämään puheet radan huonosta kunnosta.
Mulle rallicross pelkästään sanana luo mielikuvan siitä että autot voi hyppiä ja mennä myös joidenkin röykkyjen yli. Kai autojen pitäisi myös kestää epätasaisia pintoja? Jos radan pitää olla sileä kuin posliini niin tulee ennemmin mieleen rata-autoilu ja formulat. Sellaistako on rallicross?
jamil kirjoitti:onkos herra kaikkitietävä etuveto katsonut televisiosta hämeenlinnan kisan koostetta. ei paljon tullut kuskeilta radan KUNNOSTA kehuja. kaikki sano että meni ihan paskaksi ja näytti kyllä ilmeetkin siltä.
Pakko on kysyä että leimataanko täällä kaikki heti "kaikki tietäväksi" jos tuo selkeitä puutteita esiin ja uskaltaa seistä oikeasti sanojensa takana.