pro f-ryhmä
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 01.05.2004 23:00
pro f-ryhmä
.4 Autoissa, joissa käytetään muuta kuin Original F
ryhmän sääntöjen mukaista, luokiteltua tai alkuperäistä
autoon kuuluvaa sylinterilohkoa ja/tai sylinterikantta,
ja/tai jos moottorin iskunpituutta on suurennettu, tulee
auto varustaa lisäksi vähintään seuraavin turvavarustein
yleisten vaatimusten lisäksi:
eli ymmärsinköhän oikein et nyt joutuu lähes kaikki tähän luokkaan kuuluvien laittaa viimmeisimmän päivityksen mukaiset kaaret, eli pääkaaren ristikko ja katossakaan ei riitä yks putki?
eli kaikki m3 jne joutuis muuttaa kaaret paremmiksi jos ei ole jo kun ne on yli 2550cc
ja kaikki vierasmoottoriset
eli omaan escortiinki joutuis leikata katon irti ja tehdä ristikko kun on vain yhdellä putkella, kun siihen tulee duratec
ryhmän sääntöjen mukaista, luokiteltua tai alkuperäistä
autoon kuuluvaa sylinterilohkoa ja/tai sylinterikantta,
ja/tai jos moottorin iskunpituutta on suurennettu, tulee
auto varustaa lisäksi vähintään seuraavin turvavarustein
yleisten vaatimusten lisäksi:
eli ymmärsinköhän oikein et nyt joutuu lähes kaikki tähän luokkaan kuuluvien laittaa viimmeisimmän päivityksen mukaiset kaaret, eli pääkaaren ristikko ja katossakaan ei riitä yks putki?
eli kaikki m3 jne joutuis muuttaa kaaret paremmiksi jos ei ole jo kun ne on yli 2550cc
ja kaikki vierasmoottoriset
eli omaan escortiinki joutuis leikata katon irti ja tehdä ristikko kun on vain yhdellä putkella, kun siihen tulee duratec
- west
- B-junnu
- Viestit: 24
- Liittynyt: 03.06.2006 23:00
Re: pro f-ryhmä
Kyllä, näin se menee. Kattoristikot taitaa olla jo uudemmissa autoissa ja vanhoihinkin usein päivitettynä, pääkaaren ristikoita moni joutuu lisäämään. Näkisin omasta mielestä että nämä päivitykset on ihan linjassa siihen, miten autojen tekniikka/ nopeus paranee.
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 01.05.2004 23:00
Re: pro f-ryhmä
Mikäli ei käytetä auton alkuperäisiä tai alkuperäisten
kanssa identtisiä tarviketukivarsia, täytyy 1.1.2022
lähtien toimitetuista tukivarsista olla valmistajan
todistus, josta ilmenee valmistaja, valmistajan ytunnus (ulkomaisilta yrityksiltä VAT-numero) sekä:
- Automalli, johon tukivarsi on tarkoitettu
- Valokuva tukivarresta
- Materiaali
- Suositeltu tukivarren vaihtoväli
Tuotteen maahantuojan tulee tarvittaessa lisätä
puuttuvat tiedot todistukseen.
mitähän luetaan tukivarsiin?
onkohan linkin tangotkin?
watt linkki?
ja jos vaihdettu alkuperäiseen uniball ei ole alkuperäinen eikä identtinen et vaatis silloinki lupalaput!
etupään kyllä ymmärrän mut aika moneen tai lähes kaikkiin on kyl watt-linkki tehty itse ja myös linkin tangon, jos noikin vaaditaan niin ei taida kovin moni vanhempi f-ryhmäläinen enää ajaa akk kisoissa, ite en ainakaan aio ostaa kaikkia takapään osia uusia, noillakin on ajettu jo vuosia!
hyvä se on tehdä kaikkia lupajuttuja mut pitäis aina muistaa et kyl muuallakin voi ajaa!
toki onhan noi linkin tangon identtiset, pituus eroja on mut niin on kaupasta ostetuissakin
kanssa identtisiä tarviketukivarsia, täytyy 1.1.2022
lähtien toimitetuista tukivarsista olla valmistajan
todistus, josta ilmenee valmistaja, valmistajan ytunnus (ulkomaisilta yrityksiltä VAT-numero) sekä:
- Automalli, johon tukivarsi on tarkoitettu
- Valokuva tukivarresta
- Materiaali
- Suositeltu tukivarren vaihtoväli
Tuotteen maahantuojan tulee tarvittaessa lisätä
puuttuvat tiedot todistukseen.
mitähän luetaan tukivarsiin?
onkohan linkin tangotkin?
watt linkki?
ja jos vaihdettu alkuperäiseen uniball ei ole alkuperäinen eikä identtinen et vaatis silloinki lupalaput!
etupään kyllä ymmärrän mut aika moneen tai lähes kaikkiin on kyl watt-linkki tehty itse ja myös linkin tangon, jos noikin vaaditaan niin ei taida kovin moni vanhempi f-ryhmäläinen enää ajaa akk kisoissa, ite en ainakaan aio ostaa kaikkia takapään osia uusia, noillakin on ajettu jo vuosia!
hyvä se on tehdä kaikkia lupajuttuja mut pitäis aina muistaa et kyl muuallakin voi ajaa!
toki onhan noi linkin tangon identtiset, pituus eroja on mut niin on kaupasta ostetuissakin
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: pro f-ryhmä
tuoha taitaa olla osittain trafin määräys akk lisäyksillä.2000 kirjoitti: ↑12.12.2021 18:32Mikäli ei käytetä auton alkuperäisiä tai alkuperäisten
kanssa identtisiä tarviketukivarsia, täytyy 1.1.2022
lähtien toimitetuista tukivarsista olla valmistajan
todistus, josta ilmenee valmistaja, valmistajan ytunnus (ulkomaisilta yrityksiltä VAT-numero) sekä:
- Automalli, johon tukivarsi on tarkoitettu
- Valokuva tukivarresta
- Materiaali
- Suositeltu tukivarren vaihtoväli
Tuotteen maahantuojan tulee tarvittaessa lisätä
puuttuvat tiedot todistukseen.
mitähän luetaan tukivarsiin?
onkohan linkin tangotkin?
watt linkki?
ja jos vaihdettu alkuperäiseen uniball ei ole alkuperäinen eikä identtinen et vaatis silloinki lupalaput!
etupään kyllä ymmärrän mut aika moneen tai lähes kaikkiin on kyl watt-linkki tehty itse ja myös linkin tangon, jos noikin vaaditaan niin ei taida kovin moni vanhempi f-ryhmäläinen enää ajaa akk kisoissa, ite en ainakaan aio ostaa kaikkia takapään osia uusia, noillakin on ajettu jo vuosia!
hyvä se on tehdä kaikkia lupajuttuja mut pitäis aina muistaa et kyl muuallakin voi ajaa!
toki onhan noi linkin tangon identtiset, pituus eroja on mut niin on kaupasta ostetuissakin
- warremies
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15.12.2006 00:00
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: pro f-ryhmä
Mikä tässä on sitten ongelmana, jos autossa on jo muutetut osat paikoillaan, ja auto on katsastettu hyväksytysti? Eihän missään ole sellaista määräystä, että vuodenvaihteen jälkeen ei saa olla käytössä vanhoja osia?