Bmw e30 pakoputki
Bmw e30 pakoputki
Tarvittais hyviä ehdotuksia kielletyn sivuputken tilalle.
Re: Bmw e30 pakoputki
Vedä putki takaa ulos!hamsteri kirjoitti:Tarvittais hyviä ehdotuksia kielletyn sivuputken tilalle.
Re: Bmw e30 pakoputki
Erittäin hyvin sanottu mutta kerroppa miten?MJT kirjoitti:Vedä putki takaa ulos!hamsteri kirjoitti:Tarvittais hyviä ehdotuksia kielletyn sivuputken tilalle.
Taitaa olla vaikeampi toteuttaa kuin vanhassa skodassa.
Tuo on hyvä kysymys kyllä,tilaa siellä ei ilmeisesti ole yhtään ylimääräistä ja oliko niin ettei peltiä saanut enää muokata pakoputkia varten?
En kyllä löytänyt sääntökirjasta kohtaa missä sivuputki olisi kielletty.
Näin sanoo sääntökirja kohdassa 252-3.6 "Pakoputken ulostuloputki tulee sijaita enintään 45
cm:n ja vähintään 10 cm:n korkeudella maanpinnasta.
Ulostulo on oltava auton ylhäältäpäin katsotun äärirajan
sisäpuolella enintään 10 cm:n päässä siitä ja akselivälin
puolessavälissä kulkevan pystytason takapuolella"
Eli ei pitäis olla hätää sivuputki autoilla.
cm:n ja vähintään 10 cm:n korkeudella maanpinnasta.
Ulostulo on oltava auton ylhäältäpäin katsotun äärirajan
sisäpuolella enintään 10 cm:n päässä siitä ja akselivälin
puolessavälissä kulkevan pystytason takapuolella"
Eli ei pitäis olla hätää sivuputki autoilla.
- liljedahlracing
- Yleinen
- Viestit: 285
- Liittynyt: 11.12.2004 22:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ollaan muutettu helman alta tulevaksi tai sitten taakse asti,joutuu vaan jumppaan sen putken aina rallin jälkeen pois ja tekemään uuden.Ongelma juuri se akselin alitus menee siitä kohdasta yleensä lyttyyn.
Niin pyöreitä reikiä jotka on tehty rekkojen runkoihinkin siksi että se vahvistaa runkoa,mutta meillä suomessa se auto urheilu piireissä kuulemma heikkenee näin....
no se siitä...
Niin pyöreitä reikiä jotka on tehty rekkojen runkoihinkin siksi että se vahvistaa runkoa,mutta meillä suomessa se auto urheilu piireissä kuulemma heikkenee näin....
no se siitä...
Helman alta muutin minäkin sen tulemaan, senjälkeen kun korttiin tuli merkintä. Senverta kuitenkin muokkasin tuota helmaa että vasaroin sen kantin vaakatasoon siitäkohtaa lisäksi putken loppuosasta tein leveän ja litteän näin putkenpää ei jää mitenkään kovin alas.
Tossa meijän viulussa joutu jonkinverta lyhentämään tuota vaimenninta että sai loivenmilla mutkilla ton loppuosan tehtyä.
Takaa tota putkea ei minunmielestä kannata alkaa ulos tuomaan juuri tuolla aikaisemmassa viestissä mainitusta luttaantumis ongelmasta johtuen.
Tossa meijän viulussa joutu jonkinverta lyhentämään tuota vaimenninta että sai loivenmilla mutkilla ton loppuosan tehtyä.
Takaa tota putkea ei minunmielestä kannata alkaa ulos tuomaan juuri tuolla aikaisemmassa viestissä mainitusta luttaantumis ongelmasta johtuen.
Re: Bmw e30 pakoputki
Nostetaas satavuotta vanhaa keskustelua kun itsellä pakoputken teko edessä.
Kuinka paljon noita helman alta tulevia pakoputkien ulostuloja on ralli-bemareihin tehty, ja kuinka toiminnalliseksi se on todettu versus taka-akselin alitus, josta putki on järjestään lytyssä?
Toki, kaasujen poiston voisi tehdä myös kahdella pienemmällä halkaisijalla olevalla putkella, jolloin maavara olisi parempi, mutta jätetään se toistaiseksi pois laskuista.
Allekirjoittaneella tosin E36, mutta samat ongelmat näemmä kuin E30.
Kiitokset
SR
Kuinka paljon noita helman alta tulevia pakoputkien ulostuloja on ralli-bemareihin tehty, ja kuinka toiminnalliseksi se on todettu versus taka-akselin alitus, josta putki on järjestään lytyssä?
Toki, kaasujen poiston voisi tehdä myös kahdella pienemmällä halkaisijalla olevalla putkella, jolloin maavara olisi parempi, mutta jätetään se toistaiseksi pois laskuista.
Allekirjoittaneella tosin E36, mutta samat ongelmat näemmä kuin E30.
Kiitokset
SR